ОБЯВА - за провеждане на конкурс за войнишки длъжности в Национален военен университет „Васил Левски“ за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина за времето от 25.02.2026 г. до 26.02.2026 годи
О Б Я В А
за провеждане на конкурс за войнишки длъжности в Национален военен университет „Васил Левски“ за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина за времето от 25.02.2026 г. до 26.02.2026 година.
Със заповед №РД-02-1156/05.12.2025 г. на началника на Националния военен университет, са обявени 5 (пет) войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина.
Кандидатите за участие в конкурса, трябва да отговарят на следните изисквания:
- да имат средно или по-високо образование;
- към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на условията на чл. 141, ал. 6 от ЗОВСРБ да не са по-възрастни от 41 години за упражнилите правото си на пенсия и не повъзрасти от 46 години за неупражнили правото си на пенсия;
- да са годни за военна служба;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- да не са привлечени като обвиняеми или не са подсъдими за умишлено престъпление от общ характер;
- да нямат друго гражданство;
- да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- да покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;
- да са психологично пригодни.
Срок за подаване на документи – 23.01.2026 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен–Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове - на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата:
https://www.comd.bg/bg/content/obyaveni-sa-5-vakantni-dlzhnosti-za-voynici-v-nvu-v-levski
Обявява конкурс за възлагане предоставянето на социалната услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“ за стари хора, възрастни и деца с увреждания на територията на Община Иваново
Обявява конкурс за възлагане предоставянето на социалната услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“ за стари хора, възрастни и деца с увреждания на територията на Община Иваново
О Б Щ И Н А ИВАНОВО
О Б Я В А
На основание чл. 44, ал. 2, във връзка с чл. 44, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 25, ал. 2, т. 7 и чл. 29, ал. 3, т. 3 и чл. 64, ал. 1 и ал. 3, т. 1, във връзка с ал. 2 от Закона за социалните услуги и чл. 91 от Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, във връзка със Заповед № РД01-805/12.07.2013 г. на Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане за откриване на социална услуга в общността „Център за социална рехабилитация“,
І. Възлагане предоставянето на социалната услуга „ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ“ за стари хора възрастни и деца с физически увреждания , в с. Щръклево, общ. Иваново, обл. Русе, ул. „Стара планина“ № 1А, с капацитет 32 лица, на територията на община Иваново:
1. В конкурса могат да участват:
1.1. Български физически лица, регистрирани по Търговския закон, юридически лица.
1.2. Физически лица, извършващи търговска дейност, и юридически лица, регистрирани по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство
2. Кандидатите трябва да отговарят на следните изисквания:
2.1. Да имат опит в предоставяне на социални услуги в общността.
2.2. Да имат определен работен капацитет (техническо оборудване; персонал – брой, квалификация), съгласно нормативните изисквания.
2.3. Да имат организационен капацитет.
2.4. Да представят програма за развитието и управлението на социалната услуга.
2.5. Да са частни доставчици на социални услуги, които са вписани в регистъра на Агенцията за социално подпомагане с валиден лиценз за социалната услуга и лицензът им да не е бил отнеман на основанията по чл. 158, ал. 1 от Закона за социалните услуги.
2.6. В конкурса не могат да участват кандидати, които:
2.6.1. са обявени в несъстоятелност или са в производство по обявяване в несъстоятелност или са в процедура по ликвидация.
2.6.2. са лишени от правото да упражняват търговска дейност.
2.6.3. имат парични задължения към държавата, общината или към осигурителни фондове, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията.
3. Характеристика и специфика на предоставяната социална услуга „ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ“ на територията на Община Иваново:
3.1. Изпълнителят - доставчик на социалната услуга, следва да организира предоставянето на социалната услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“ за стари хора възрастни и деца с физически увреждания , в с. Щръклево, общ. Иваново, обл. Русе, ул. „Стара планина“ № 1А.
3.2. В „Център за социална рехабилитация и интеграция“, следва да се предоставя комплекс от социални услуги, свързани с извършване на рехабилитация, социално правни консултации, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване.
Основната цел на услугата е да подобри качеството на живот на старите хора, възрастни и деца с физически увреждания, както и социална среда като предостави необходимата медицинска и социална рехабилитация, здравни грижи, информация и консултация.
3.3. Целевата група за предоставяне на социалната услуга са стари хора, възрастни и деца с физически увреждания, застрашени от социално изключване в българското общество. Ползвателите на услугата:
Стари хора, които изпитват затруднения в своето ежедневно обслужване, достъпа до здравеопазване и участие в социални мрежи.
Деца и възрастни с физически увреждания, които изпитват затруднения в своята социална интеграция поради непригодността на средата за тях – архитектурна, социална, обществени нагласи, образователна система. Услугите и мерките за тези групи ще целят подкрепа за развитие на техните умения и способности и промяна на средата по посока на създаване на условия за интеграцията им.
3.4. Капацитетът на Центъра за социална рехабилитация и интеграция за стари хора възрастни и деца с физически увреждания е 32 (тридесет и две) места.
3.5. Доставчикът организира услугата с персонал, съгласно Методиката за определяне на числеността на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността и Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“, утвърдена от Изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане и други приложими подзаконови нормативни актове.
4. Финансиране и начин на предоставяне на средствата
4.1. Бюджетът се формира от средствата за работните заплати и издръжка, които са според установените в съответната година стандарти за издръжка на делегирани от държавата дейности за съответната финансова година. Общината ще предоставя бюджетните средства ежемесечно, съобразно републиканския бюджет и в размер на една дванадесета от годишната издръжка от датата на подписване на договора.
4.2. При липса на финансиране от държавния бюджет за съответната финансова година за издръжка на услугата „Център за социална рехабилитация и интеграция като делегирана от държавата дейност, Общината се освобождава от отговорност по т. 4.1 и се прекратява договора с доставчика.
4.3. Със спечелилия конкурса кандидат, ще се сключи договор за възлагане предоставянето на социална услуга „ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ“. Срокът на договора за възлагане е пет години, считано от датата на подписването му.
5. Документи за участие в конкурса
5.1. Документи за регистрация на кандидата, заверени копия с полагане на подпис: вярно с оригинала, подпис и печат на кандидата.
a) посочен ЕИК на участниците, регистрирани по Закона за търговския регистър и регистъра за юридическите лица с нестопанска цел;
б) удостоверение за вписване в регистъра на Агенцията за социално подпомагане;
в) Валиден/дни лиценз/и за предоставяне на социалната услуга.
5.2. Препоръки, свързани с опита на кандидата в сферата на социалните услуги – минимум две референции.
5.3. Списък с работния капацитет (техническо оборудване и персонал) на кандидата и квалификация на кадрите.
5.4. Годишен счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите на кандидатите за предходната година, заверен от одитор – заверено с полагане на надпис: вярно с оригинала, подпис и печат на кандидата. В случай, че кандидатът не подлежи на одиторски контрол, се представя декларация за това обстоятелство.
5.5. Удостоверение от НАП за наличие/липса на задължения пред НАП или декларация от представляващия организацията.
5.6. Удостоверение от държавен съдебен изпълнител по седалище на кандидата и от частен съдебен изпълнител за наличие/липса на изпълнителни дела.
5.7. Декларация/и, подписана/и от управителя, съответно от всички членове на управителния орган, относно обстоятелствата по т. 2.5. т. 2.6.1.-2.6.3.
5.8. Програма за управление и предоставяне на социалната услуга, предмет на възлагането, и програма за развитие на качеството съгласно Наредбата за качеството на социалните услуги, включващи цел и задачи на предоставяната услуга; график на дейности; описание на целевата група; бюджет (прогнозата за бюджет се прави на основание стандартите за издръжка за делегирани от държавата дейности по последно прието Решение на МС), начин на разходване на средствата; планиране на средства от държавния бюджет, които да са предвидени за текущи ремонти на материално-техническата база; наличен персонал; участие на партньори за изпълнение на програмата; стратегия за устойчивост на услугите и преодоляване на рисковете, други.
5.9. Информация за досегашната работа на доставчика на социалната услуга.
5.10. Споразумение за партньорство (когато е приложимо).
5.11. Всички документи трябва да се представят в оригинал с изключение на посочените от възложителя, които са подписани и подпечатани от кандидата (вярно с оригинала).
6. Дата, час и начин на провеждане на конкурса
6.1. На 23.01.2026 г. в 14:00 часа комисията провежда конкурса по представените документи.
6.2. Процедура:
Първи етап – Комисията, назначена със заповед на кмета на Община Иваново, разглежда представените от кандидатите документи по т. 5, проверява наличието и редовността им. Кандидат, който не отговаря на условията за участие, се отстранява.
Втори етап – Комисията разглежда, оценява и класира кандидатите за предоставяне на социалната услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“ за стари хора възрастни и деца с физически увреждания (информиране и консултиране (като общодостъпна и като специализирана услуга), общностна работа, застъпничество и посредничество, терапия и рехабилитация, обучение за придобиване на умения (като общодостъпна и като специализирана услуга) съгл. параграф 1, ал. 9 от преходните и заключителните разпоредби на НКСУпо определените критерии в т. 9. Предложенията се отварят, разглеждат и оценяват по реда на тяхното получаване в Общината, при спазване на утвърдените „Правила за провеждане на конкурси по чл. 25, ал. 2, т. 7, чл. 64, ал. 1 и чл. 67, ал. 1 от Закона за социалните услуги за възлагане на управлението на социални услуги, които са разкрити като делегирани от държавата дейности или като местни дейности на територията на Община Иваново. При наличие на единствен кандидат, който отговаря на условията за участие, се преминава към пряко договаряне.
7. Краен срок и място за подаване на документи
Кандидатите представят документите до 21.01.2026 г., до 16:45 ч., в запечатан непрозрачен плик, лично или по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка в деловодството на Община Иваново. Върху плика кандидатите посочват адрес за кореспонденция и по възможност телефон, факс и електронен адрес.
8. Краен срок за обявяване на резултатите от конкурса
До 14-дневен срок комисията изготвя протокол за оценяването и класирането на кандидатите.
Въз основа на протокола, изготвен от комисията, кметът на Общината в 3-дневен срок издава заповед за определяне на спечелилия конкурса кандидат.
Обжалването на заповедта по Административно-процесуалния кодекс не спира изпълнението и.
Резултатите от конкурса се съобщават на участвалите в него лица в 7-дневен срок от издаването на заповедта.
Въз основа на заповедта за определяне класирането на кандидатите, кметът на Общината сключва договор с кандидата, класиран на първо място, съобразно предвиденото в настоящата заповед и в съответствие с представената от кандидата програма за развитие на социалните услуги.
9. Начин на оценяване
Кандидатите се оценяват на база на следните критерии, с относително тегло макс. 100 точки:
9.1. Съответствие на кандидата с условията, свързани с характеристиката и спецификата на предоставената услуга „Център за социална рехабилитация и интеграция“ за стари хора възрастни и деца с физически увреждания (информиране и консултиране (като общодостъпна и като специализирана услуга), общностна работа, застъпничество и посредничество, терапия и рехабилитация, обучение за придобиване на умения (като общодостъпна и като специализирана услуга) съгл. параграф 1, ал. 9 от преходните и заключителните разпоредби на НКСУ – до 10 точки..
9.2. Опит на кандидата в предоставянето на същия вид социална услуга, предмет на възлагането – до 20 точки.
9.3. Квалификация на служителите за организация, управление и предоставяне на социалната услугата – до 20 точки.
9.4. Финансова стабилност на кандидата – до 5 точки.
9.5. Предоставена от кандидата програма за управление и предоставяне на социалните услуги, предмет на възлагането, и програма за развитие на тяхното качество, съгласно Наредбата за качеството на социалните услуги – до 25 точки.
9.6. Възможност за привличане на допълнителни средства за предоставяне на социалната услуга, предмет на конкурса – до 10 точки.
9.7. Осигуряване на по-високи стандарти за качество на социалните услуги, над нормативно предвидените – до 10 точки.
Всеки член на назначената комисия за провеждане на конкурса въз основа на сравнителен анализ на данните в представените от кандидатите предложения поставя индивидуални оценки на кандидатите по посочените критерии и излага мотиви за своите оценки. По-голям брой точки получава кандидатът, чието предложение съответства в най-голяма степен на предварително обявените условия, без отклонения от изискванията, заложени в предварителните условия.
Общият брой точки се формира като сбор от точките по всеки критерий. Крайният резултат на всеки кандидат се определя като обща средноаритметична оценка, изчислена на база индивидуалните оценки по всеки показател на членовете на комисията. При равен брой точки за класиран на първо място се обявява кандидатът получил по-голям брой точки по критерия по т. 9.2. и т. 9.5. Кандидатите получили краен резултат 50 и повече точки, се класират от комисията в съответствие с получения от тях точки. Кандидатите получили по-малко от 50 т., се считат за не издържали конкурса.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЮРИСКОНСУЛТ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл) , чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
за длъжността: „Главен юрисконсулт” в дирекция „Административно правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, отдел „Правно-нормативно обслужване“ – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
Образователна степен – Магистър;
Професионална област – Право;
Правоспособен юрист;
Професионален опит – три години;
Минимален ранг – ІV-ти младши;
II. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
Личностни умения и компетентности – умения за събиране, обработване и анализиране на информацията, умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда.
Да познава и ползва нормативните актове, свързани с дейността на длъжността – АПК, ГПК, ДОПК, НПК, НК, КТ, ЗДСл, ЗМСМА, ЗМДТ, ЗАНН, ЗОС, ЗОП, ЗУТ, ЗУО, ЗСПЗЗ, ЗГ, ЗНП, ЗЧ, ЗНА, ЗОЗЗ, ЗОСИ, ЗКН, ЗООС, ЗЗШОС, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС - Иваново.
ІІI. Кратко описание по длъжностна характеристика:
Осъществява процесуално представителство на кмета на общината пред всички органи на съдебната власт и арбитражен съд; Осигурява с правни средства спазването на законността и ефективното протичане на административната и стопанска дейност в Общината; Дава мнение по законосъобразността на проектите на заповеди на кмета на общината като ги парафира, а при несъгласие прилага мотивирано мнение; Съвместно с другите звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори, като контролира тяхната законосъобразност; Осигурява входящата и изходящата кореспонденция по съдебните дела, анализира и обобщава резултатите от съдебните и други дела и периодично информира кмета на общината за тях; Води регистър на всички съдебни дела; Съгласува всички документи, изготвени от юрисконсултите, като при необходимост им оказва методическа помощ; Съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на общината; Дава мнение по постъпили жалби, сигнали и предложения и съгласува отговорите от гледна точка на законосъобразност. Съставя актове за установяване на административни нарушения; Организира административно-наказателно производство за извършени нарушения по наредбите на Общински съвет Иваново и административните актове на кмета на общината. Съдейства за повишаване ефективността от дейността на общината; участва в конкурси и търгове, провеждани от общината; Контролира законното прилагане на нормативните актове като предлага на ръководството решения за отделните казуси; Дава юридически консултации на служителите от Дирекция „АПОФУС” и Дирекция „СА” при решаването на проблеми във връзка с действащото законодателство. Участва в организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново, като изготвя всички необходими документи, свързани с процедурите. Изготвя документации за провеждане на процедури по реда на ЗОП, по които Община Иваново е възложител. Следи за сроковете на договорите по изготвените от него процедури по ЗОП за периодични доставки и услуги, като своевременно уведомява прекия си ръководител за необходимостта от провеждане на нова процедура по реда на ЗОП. Дава юридически консултации на служителите от общинска администрация и съгласува всички проекти на документи, свързани с решаването на проблеми от компетентността на общината в следните области: устройство на територията, общинска собственост, гражданска регистрация и административно обслужване, местни данъци и такси и финансово-счетоводната дейност. Следи за съответствието на наредбите на общинския съвет със законодателството и при необходимост предприема действия за тяхната актуализация; Участва в разработването на проекти, с които общината кандидатства за финансиране по оперативни и други програми. Задължително дава мнения по законосъобразността на проектите на актове и решения на кмета на общината и общинския съвет, свързани с дейността на Дирекция „АПОФУС” и Дирекция „СА”. Задължително дава становище по вече приключили договори, по които общината е страна, във връзка с тяхното качествено и в срок изпълнение и евентуално налагане на санкции за неизпълнение, неточно изпълнение и/или лошо изпълнение, преди да се извърши окончателно плащане по договорите; Съвместно с други звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори и преписки, свързани със ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново. Контролира, координира и носи отговорност за работата на всички юристи във връзка с подготовката на проекти на подзаконови нормативни актове и участва в изпълнението на общински програми и наредби. Носи пряка отговорност за достоверността изразените становища и изготвените от нея документи; В изпълнение на задълженията си служителят противодейства на корупционни прояви и на други неправомерни действия в администрацията. Дава заявка за разход на финансови средства свързани с преките си задължения. Изпълнява и други дейности, възложени от прекия му ръководител, секретаря на общината и кмета на общината.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VI. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично, или чрез пълномощник с изрично нотариално заверено пълномощно, в 10 (десет) дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документите може да се подават в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център” и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg, като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минималната заплата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: минимална - 1077 лв. (хиляда седемдесет и седем лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ ЗЕМЕДЕЛСКИ ЗЕМИ И ГОРИ” В ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ“ – 1 щатна бройка.
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл) , чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
за длъжността: „Главен експерт земеделски земи и гори” в дирекция „Специализирана администрация“, отдел „Общинска собственост, земеделски земи и гори и екология“– 1 щатна бройка.
ІІ. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
1. Образователна степен – бакалавър;
2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни науки и/или технически науки;
3. Професионален опит – 2 години;
4. Минимален ранг – IV-ти младши.
ІІІ. Допълнителни изисквания:
Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: ЗГ, ЗСПЗЗ, ППЗСПЗЗ, ЗОСИ, ЗОС, ЗУТ, ЗМДТ, ЗМСМА, ЗДСл, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново.
ІV. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Комплектува документите, доказващи собствеността на Общината и съставя актове за имоти общинска собственост. Подготвя тръжни документации и провежда процедури за отдаване под наем на земеделски земи – общинска собственост. Подготвя тръжни документации и участва в търгове и конкурси за продажба на земеделски земи, гори и горски територии – общинска собственост. Подготвя документации и провежда процедури по реда на Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии – държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти. Извършва маркиране и кубиране на отсечена дървесина извън горските територии, по искане на физически и юридически лица. Води регистър на пчелните семейства на подвижно пчеларство по реда на чл. 9, ал. 3 от Закона за пчеларството на територията на с. Иваново. Участва в процедури по разпределение на пасищата и мерите – общинска собственост. Участва в комисията по разглеждане на постъпили заявления и приложените им документи за изплащане на правоимащите лица по реда на § 16 от Закона за собствеността и ползването на земеделски земи (ЗСПЗЗ) на суми за имотите по чл. 37в, ал. 3, т. 2 от ЗСПЗЗ, като изготвя протоколи и писма, комплектува и съхранява документацията. Подпомага дейността на лесовъда на Община Иваново. Изготвя предложения до Общинския съвет за начина на стопанисване, управление и разпореждане със земеделските земи, гори и горски територии – общинска собственост. Изготвя договори и анекси към договори за отдаване под наем и ползване на имоти – общинска собственост. Изготвя проекти за приемане и изменение и допълнение на подзаконови нормативни актове на Общинския съвет, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Подготвя проекти на докладни записки до Общински съвет – Иваново по въпроси, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Установява административни нарушения на законите, подзаконовите нормативни актове и наредбите на Общината, свързани със земеделските земи, гори и горски територии и съставя актове за установяване на административни нарушения. Организира и провежда процедури по оглед и даване на разрешение за отсичане на дървета извън горските територии. Провежда процедури и подготвя проекти на заповеди за изземване на земеделски имоти по реда на ЗСПЗЗ. Извършва проверки и изготвя отговори на жалби, заявления, сигнали и предложения на граждани, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Изготвя справки, информация и удостоверения по искане на физически лица, юридически лица, институции и др. Участва в комисии, осъществяващи контрол по стопанисването, управлението и ползването на общински имоти – земеделските земи, гори и горски територии и изготвя констативни протоколи за състоянието им. Изпълнява и други дейности, възложени от директора на Дирекция „СА“, по изключение от секретаря на Общината, заместник-кмета и кмета на Общината. В изпълнение на задълженията си служителят противодейства на корупционни прояви и на други неправомерни действия в администрацията.
V. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
VІ. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VІІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично, или чрез пълномощник с изрично нотариално заверено пълномощно, в 10 (десет) дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документите може да се подават в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център” и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация – 1077.00 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
ІХ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
1. Образователна степен – бакалавър;
2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни науки;
3. Професионално направление – икономика;
4. Професионален опит – 3 години при образователна степен бакалавър или 2 години при образователна степен магистър;
5. Минимален ранг – IV-ти младши;
6. Кандидатите трябва да отговарят на условията по чл.18, т.1, б.“а“ и б.“б“ и т.2 от Закона за счетоводството, а именно:
6.1. да имат придобита задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него действителен стаж по специалността, както следва:
а) висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
аа) при магистърска степен - две години;
бб) при бакалавърска степен - три години;
вв) при степен "професионален бакалавър" - 4 години;
б) друго висше икономическо образование и 5 години стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
6.2. да не са осъждани за престъпление от общ характер по глава пета и по глава шеста, раздел I от Особената част на Наказателния кодекс.
ІІ. Допълнителни изисквания:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: Закон за администрацията, ЗМСМА, ЗДСл, КТ, ЗС, ЗДБ, ЗДДС, ДОПК, ЗКПО, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново;
- Придобито образование по специалност „Счетоводство и контрол“ ще се счита за предимство.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Осъществява определените с нормативните актове функции по организация и контрол на счетоводната дейност и отчетност в общината. Изготвя оборотни ведомости, баланс, отчети и справки в рамките на своята компетентност.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минимална заплата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - 1077.00 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ВЪТРЕШЕН ОДИТОР” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ВЪТРЕШЕН ОДИТОР” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – бакалавър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – не се изисква;
- Минимален ранг –V-ти младши;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
5.1. да са дееспособни лица;
5.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
5.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
6. Кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл.9а, ал.2 от Закона за държавния служител.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информацията и предлагане на ефективни решения;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Проверява и оценява съответствието на дейността на общината по възложени одитни ангажименти съобразно Закона за вътрешния одит в публичния сектор (ЗВОПС). Осъществява вътрешен одит по ЗВОПС на всички структури, програми, дейности и процеси в общината включително и на разпоредители със средства от Европейския съюз, както и на разпоредителите от по-ниска степен. Оценява съответствието на дейността със законите, подзаконовите нормативни актове, вътрешните актове и договорите. Оценява надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация и създадената организация по опазване на активите и информацията. Оценява ефективността, ефикасността и икономичността на операциите и изпълнението на договорите и поетите ангажименти. Планира, извършва и докладва дейността си в съответствие с действащото законодателство, стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
6. Копие от документ за трайно увреждане, съгласно чл.9а, ал.2 от Закона за държавния служител. Копие от Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК.
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
При подаването на документите лично или чрез пълномощник, кандидатите се уведомяват от служителите определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документите по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – магистър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – 4 години;
- Минимален ранг –III-ти младши;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
5.1. да са дееспособни лица;
5.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
5.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
5.4. да имат най-малко три години стаж в областта на вътрешния или външния одит.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на звеното за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Изготвя и представя за съгласуване от кмета и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, проект на статут на звеното за вътрешен одит, стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит. Координира взаимодействието с външните одитори. Участва в одитните ангажименти за даване на увереност чрез одит на системите, одит за съответствие, одит на изпълнението, финансов одит, одит на информационните системи и технологии и преглед на състоянието, като изготвя работна програма за конкретния одитен ангажимент, определя членовете и ръководителя на одитния екип, когато такъв се сформира, изготвя одитния план на одитния ангажимент, извършва конкретни тествания и контроли, извършва документални проверки, извършва материални проверки, след извършените проверки попълва работните документи, написва констатацията, изводите и препоръките по проверяваната задача; проверява и одобрява одитния доклад - за пълнота, обоснованост, точност, комплектова констатацията с доказателствата и я представя на ръководителя на одитираната организация и на кмета на Общината. Разпределя задачите на одиторите от екипа в съответствие с техния опит и компетенции, когато е определен одитен екип. Своевременно докладва на Кмета на общината за резултатите от одитните ангажименти и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки и предприетите действия за подобряване дейността на организацията, с цел да подобри дейността на одитираната организация и да подпомогне за превенция на порочни практики или неефективно управление и неправилно разходване и/или разпиляване на имущество. Изготвя и представя на Кмета на общината, на одитния комитет /ако има сформиран такъв/ и на общинския съвет шестмесечен и годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол. Осъществява функциите, правата и задълженията вменени му с Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешния одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на вътрешния одит и Методология, утвърдена от министъра на финансите.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
При подаването на документите лично или чрез пълномощник, кандидатите се уведомяват от служителите определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документите по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация заплата - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
О Б Я В А за провеждане на конкурс за офицерски длъжности във военни формирования 26870-Варна и 36940-Варна, за приемане на военна служба на лица, завършили висши училища в страната или в чужбина
О Б Я В А
за провеждане на конкурс за офицерски длъжности във военни формирования 26870-Варна и 36940-Варна, за приемане на военна служба на лица, завършили висши училища в страната или в чужбина
Със заповед № ОХ-1033/07.11.2025 г. на министъра на отбраната са обявени 3 (три) вакантни длъжности за офицери във военни формирования от състава на Военноморските сили, които следва да се заемат след провеждане на конкурс за приемане на военна служба на лица, завършили граждански висши училища в страната или в чужбина.
В съответствие с приложение № 1 и № 2 към заповед № ОХ–87/23.01.2025 г. на министъра на отбраната, размерът на месечното възнаграждение за най-ниската лейтенантска длъжност е не по-малък от 2 680,00 лева.
Кандидатите за вакантните длъжности е необходимо да отговарят на изискванията на чл. 141 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ):
- имат висше образование по специалността, за която кандидатстват;
- към датата на сключване на договора за военна служба, да не са по-възрастни от 40 години;
- годни са за военна служба;
- не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
- нямат друго гражданство;
- не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната; - са психологично пригодни. 3.2.
Изключение по т. 3.1. във връзка с чл. 141, ал. 6 от ЗОВСРБ се допуска единствено за кандидатите, отговарящи на следните условия:
- изпълнявали са военна служба (кадрова военна служба);
- не са освободени по дисциплинарен ред;
- кандидатстват за заемане на длъжност не по–късно от 10 (десет) години след освобождаване от военна служба;
- към датата на сключване на договора за военна служба:
- не са навършили 50 години за упражнилите право на пенсия;
- не са навършили 53 години за неупражнилите право на пенсия;
Наличието на обстоятелствата по т. 3.2.1., т. 3.2.2. и т. 3.2.3. се удостоверяват с копие от заповедта за освобождаване от военна служба.
Срок за подаване на документи – 12.12.2025 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен–Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове - на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата:
https://www.comd.bg/bg/content/obyaveni-sa-3-vakantni-dlzhnosti-za-oficeri-vv-voenni-formirovaniya-o
