КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ВЪТРЕШЕН ОДИТОР” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ВЪТРЕШЕН ОДИТОР” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – бакалавър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – не се изисква;
- Минимален ранг –V-ти младши;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
5.1. да са дееспособни лица;
5.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
5.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
6. Кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл.9а, ал.2 от Закона за държавния служител.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информацията и предлагане на ефективни решения;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Проверява и оценява съответствието на дейността на общината по възложени одитни ангажименти съобразно Закона за вътрешния одит в публичния сектор (ЗВОПС). Осъществява вътрешен одит по ЗВОПС на всички структури, програми, дейности и процеси в общината включително и на разпоредители със средства от Европейския съюз, както и на разпоредителите от по-ниска степен. Оценява съответствието на дейността със законите, подзаконовите нормативни актове, вътрешните актове и договорите. Оценява надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация и създадената организация по опазване на активите и информацията. Оценява ефективността, ефикасността и икономичността на операциите и изпълнението на договорите и поетите ангажименти. Планира, извършва и докладва дейността си в съответствие с действащото законодателство, стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
6. Копие от документ за трайно увреждане, съгласно чл.9а, ал.2 от Закона за държавния служител. Копие от Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК.
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
При подаването на документите лично или чрез пълномощник, кандидатите се уведомяват от служителите определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документите по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – магистър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – 4 години;
- Минимален ранг –III-ти младши;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
5.1. да са дееспособни лица;
5.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
5.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
5.4. да имат най-малко три години стаж в областта на вътрешния или външния одит.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на звеното за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Изготвя и представя за съгласуване от кмета и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, проект на статут на звеното за вътрешен одит, стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит. Координира взаимодействието с външните одитори. Участва в одитните ангажименти за даване на увереност чрез одит на системите, одит за съответствие, одит на изпълнението, финансов одит, одит на информационните системи и технологии и преглед на състоянието, като изготвя работна програма за конкретния одитен ангажимент, определя членовете и ръководителя на одитния екип, когато такъв се сформира, изготвя одитния план на одитния ангажимент, извършва конкретни тествания и контроли, извършва документални проверки, извършва материални проверки, след извършените проверки попълва работните документи, написва констатацията, изводите и препоръките по проверяваната задача; проверява и одобрява одитния доклад - за пълнота, обоснованост, точност, комплектова констатацията с доказателствата и я представя на ръководителя на одитираната организация и на кмета на Общината. Разпределя задачите на одиторите от екипа в съответствие с техния опит и компетенции, когато е определен одитен екип. Своевременно докладва на Кмета на общината за резултатите от одитните ангажименти и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки и предприетите действия за подобряване дейността на организацията, с цел да подобри дейността на одитираната организация и да подпомогне за превенция на порочни практики или неефективно управление и неправилно разходване и/или разпиляване на имущество. Изготвя и представя на Кмета на общината, на одитния комитет /ако има сформиран такъв/ и на общинския съвет шестмесечен и годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол. Осъществява функциите, правата и задълженията вменени му с Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешния одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на вътрешния одит и Методология, утвърдена от министъра на финансите.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
При подаването на документите лично или чрез пълномощник, кандидатите се уведомяват от служителите определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документите по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минималната заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация заплата - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ ЗЕМЕДЕЛСКИ ЗЕМИ И ГОРИ” В ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ“ – 1 щатна бройка.
ОБЯВА ЗА КОНКУРС
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ ЗЕМЕДЕЛСКИ ЗЕМИ И ГОРИ” В ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ“ – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
1. Образователна степен – бакалавър;
2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни науки и/или технически науки;
3. Професионален опит – 2 години;
5. Минимален ранг – IV-ти младши.
ІІ. Допълнителни изисквания:
Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: ЗУТ, ЗОС, ЗСПЗЗ, ЗГ, ЗОСИ, ППЗСПЗЗ, ЗМДТ, ЗМСМА, ЗДСл, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Комплектува документите, доказващи собствеността на Общината и съставя актове за имоти общинска собственост. Подготвя тръжни документации и провежда процедури за отдаване под наем на земеделски земи – общинска собственост. Подготвя тръжни документации и участва в търгове и конкурси за продажба на земеделски земи, гори и горски територии – общинска собственост. Подготвя документации и провежда процедури по реда на Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии – държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти. Извършва маркиране и кубиране на отсечена дървесина извън горските територии, по искане на физически и юридически лица. Води регистър на пчелните семейства на подвижно пчеларство по реда на чл. 9, ал. 3 от Закона за пчеларството на територията на с. Иваново. Участва в процедури по разпределение на пасищата и мерите – общинска собственост. Участва в комисията по разглеждане на постъпили заявления и приложените им документи за изплащане на правоимащите лица по реда на § 16 от Закона за собствеността и ползването на земеделски земи (ЗСПЗЗ) на суми за имотите по чл. 37в, ал. 3, т. 2 от ЗСПЗЗ, като изготвя протоколи и писма, комплектова и съхранява документацията. Подпомага дейността на лесовъда на Община Иваново. Изготвя предложения до Общинския съвет за начина на стопанисване, управление и разпореждане със земеделските земи, гори и горски територии – общинска собственост. Изготвя договори и анекси към договори за отдаване под наем и ползване на имоти – общинска собственост. Изготвя проекти за приемане и изменение и допълнение на подзаконови нормативни актове на Общинския съвет, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Подготвя проекти на докладни записки до Общински съвет – Иваново по въпроси, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Установява административни нарушения на законите, подзаконовите нормативни актове и наредбите на Общината, свързани със земеделските земи, гори и горски територии и съставя актове за установяване на административни нарушения. Организира и провежда процедури по оглед и даване на разрешение за отсичане на дървета извън горските територии. Провежда процедури и подготвя проекти на заповеди за изземване на земеделски имоти по реда на ЗСПЗЗ. Извършва проверки и изготвя отговори на жалби, заявления, сигнали и предложения на граждани, свързани със земеделските земи, гори и горски територии. Изготвя справки, информация и удостоверения по искане на физически лица, юридически лица, институции и др. Участва в комисии, осъществяващи контрол по стопанисването, управлението и ползването на общински имоти – земеделските земи, гори и горски територии и изготвя констативни протоколи за състоянието им. Изпълнява и други дейности, възложени от директора на Дирекция „СА“, по изключение от секретаря на Общината, заместник-кмета и кмета на Общината. В изпълнение на задълженията си служителят противодейства на корупционни прояви и на други неправомерни действия в администрацията.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - заплата 1077лв. (хиляда седемдесет и седем лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
ОБЯВА - за провеждане на конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина за времето от 23.06.2025 г. до 27.06.2025 г., във формирования на Сухопътните войски, дислоци
О Б Я В А
за провеждане на конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина за времето от 23.06.2025 г. до 27.06.2025 г., във формирования на Сухопътните войски, дислоцирани в гр. Стара Загора, гр. Ямбол, гр. Хасково, гр. Карлово, гр. Казанлък и гр. София.
Със заповед № 3РД-322/17.03.2025 г. на командира на Сухопътните войски, са обявени 225 (двеста двадесет и пет) войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, във военни формирования (в. ф.) от Сухопътните войски, както следва:
- в гарнизон Стара Загора, 85 бр.;
- във в. ф. 52590 – Ямбол, 10 бр.;
- във в. ф. 52740 – Хасково, 20 бр.;
- във в. ф. 34750 – Карлово, 100 бр.;
- 5. във в. ф. 28610 – София, 10 бр.
Кандидатите за участие в конкурса, трябва да отговарят на следните изисквания:
- да имат средно или по-високо образование;
- към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на чл. 141, ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили (ЗОВСРБ), не по-възрастни от 41 години за упражнилите правото си на пенсия и не по-възрастни от 44 години за неупражнилите правото си на пенсия;
- да са годни за военна служба;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
- да нямат друго гражданство;
- да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- да покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;
- да са психологично пригодни.
Срок за подаване на документи - 31.03.2025 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен– Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове:
- на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата:
https://www.comd.bg/bg/content/obyaveni-sa-225-vakantni-voynishki-dlzhnosti-v-sv
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл) , чл. 13, ал. 1, във връзка с чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
- Образователна степен – Магистър;
- Професионална област – Право;
- Правоспособен юрист;
- Професионален опит – една година;
- Минимален ранг – IV-ти младши;
II. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Личностни умения и компетентности – умения за събиране, обработване и анализиране на информацията, умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда.
- Да познава и ползва нормативните актове, свързани с дейността на длъжността – КТ, ЗДСл, ЗМСМА, ЗААН, АПК, ЗОС, ЗСПЗЗ, ЗОП, ЗУТ, ГПК, ДОПК, ЗУО, ЗГ, ЗНП, ЗЧ, ЗНА, ЗОЗЗ, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС - Иваново.
ІІI. Кратко описание по длъжностна характеристика:
Осъществява процесуално представителство на кмета на общината пред всички органи на съдебната власт и арбитражен съд; Осигурява с правни средства спазването на законността и ефективното протичане на административната и стопанска дейност в Общината; Следи периодично за промените в законодателството и незабавно предприема необходимите действия по изменение и/или изменение и допълнение на подзаконовите нормативни актове на Общински съвет – Иваново, съобразно настъпилите промени в законодателството. Дава мнение по законосъобразността на проектите на заповеди на кмета на общината като ги парафира, а при несъгласие прилага мотивирано мнение; Съвместно с другите звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори, като контролира тяхната законосъобразност; Осигурява входящата и изходящата кореспонденция по съдебните дела, анализира и обобщава резултатите от съдебните и други дела и периодично информира кмета на общината за тях; Съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на общината;
Дава мнение по постъпили жалби, сигнали и предложения и съгласува отговорите от гледна точка на законосъобразност; Съставя актове за установяване на административни нарушения; Организира административно-наказателно производство за извършени нарушения по наредбите на Общински съвет Иваново и административните актове на кмета на общината; Съдейства за повишаване ефективността от стопанската и друга дейност в общината; участва в конкурси и търгове, провеждани от общината; Контролира законното прилагане на нормативните актове като предлага на ръководството решения за отделните казуси; Дава юридически консултации на служителите от общинска администрация при решаването на проблеми от компетентността на общината в следните области: социалните дейности, здравеопазването, спорт, образование, транспорт, отбранително-мобилизационна подготовка; туризъм, енергийна ефективност, вероизповедания, култура, младежки дейности, интеграция на роми; Подготвя и участва в организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново, като изготвя всички необходими документи, свързани с процедурите; Изготвя тръжни документации за процедури по реда на ЗОП, по които Община Иваново е възложител; Следи за сроковете на договорите по изготвените от него тръжни документации по процедури за периодични доставки и услуги , като своевременно уведомява прекия си ръководител за необходимостта от провеждане на нова процедура по реда на ЗОП; Задължително дава мнения по законосъобразността на проектите, като съгласува актовете и решенията на кмета на общината и общинския съвет, свързани с дейността на Дирекция „СА“ и Дирекция „АПОФУС“ в направленията , за които отговаря; Отговаря за законосъобразността на изготвените документи и проведените процедури по ЗОП; Съвместно с други звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори и преписки, свързани със ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново; Проучва включените етапи и вида на процедурите, комплектованост на документацията и проверка на задълженията по договорите по ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново; Проучва включените етапи и вида на процедурите, комплектованост на документацията и проверка на задълженията по договорите по ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в Община Иваново; Участва в изпълнението на общински програми и наредби; Отговаря за спазването на сроковете, предвидени в Закона за регионалното развитие и Правилника за прилагане на ЗРР, свързани със задълженията на кмета за представяне на отчети и информация на Общинския съвет – Иваново, като съгласува изготвените докладни записки; Организира и участва в отчитането на проекти, по които община Иваново е бенефициент; Носи пълна отговорност за достоверността на изразените становища и изготвените документи; В изпълнение на задълженията си служителят противодейства на корупционни прояви и на други неправомерни действия в администрацията; Дава заявка за разход на финансови средства свързани с преките си задължения; Изпълнява и други дейности, възложени от кмета на общината.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VI. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Граници на заплатата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: минимална заплата - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ОБЯВЛЕНИЕ
О Б Я В Л Е Н И Е
Министърът на регионалното развитие и благоустройството, на основание чл. 34а, ал. 3 от Закона за държавната собственост (ЗДС) обявява, че е започнала процедура по отчуждаване на имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на Обект „Автомагистрала ,,Русе-Велико Търново“, участъци „Русе-Бяла“ и обход на град Бяла от км 0+500 до км 76+040“, на територията на област Русе, подробно описани в Решение № 60 на Министерския съвет от 6 февруари 2025 г.
С Решение № 660 на Министерския съвет от 2022 г. Обект „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“ е обявен за обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от Допълнителните разпоредби на Закона за устройство на територията и за национален обект по смисъла на § 1 от Допълнителните разпоредби на ЗДС.
Финансирането на процедурата по отчуждаване на имотите - частна собственост се осигурява от Агенция „Пътна инфраструктура“.
РМС № 60/06.02.2025 г. за отчуждаване на имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект "Автомагистрала "Русе-Велико Търново", участъци "Русе-Бяла" и обход на град Бяла от км 0+500 до км 76+040 на територията на област Русе
Кмета на Община Иваново, на основание чл. 34а, ал. 2 от Закона за държавната собственост (ЗДС) обявява, че е започнала процедура по отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на Обект „Автомагистрала ,,Русе-Велико Търново“, участъци „Русе-Бяла“ и обход на град Бяла от км 0+500 до км 76+040“, в землищата на община Иваново, община Две могили и община Борово, област Русе, съгласно подробен устройствен план – парцеларен план, одобрен с влязла в сила Заповед № РД-02-15-110/10.10.2022 г. на министъра на регионалното развитие и благоустройството, изменена с влязла в сила Заповед № РД-02-15-72/30.05.2023 г. на министъра на регионалното развитие и благоустройството, имоти - частна собственост, намиращи се в землищата на с. Божичен, с. Иваново и с. Тръстеник, община Иваново, гр. Две могили, община Две могили, и с. Екзарх Йосиф, община Борово, област Русе, подробно описани в Решение № 60.
Решението може да се обжалва пред административния съд по местонахождението на имотите в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересуваните лица по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
ОБЯВА - за провеждане на конкурс на 25.02.2025 г. и 26.02.2025 г. във в.ф. 54 800 – Национална гвардейска част, гр. София за заемане на вакантни длъжности за войници от лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина.
О Б Я В А
за провеждане на конкурс на 25.02.2025 г. и 26.02.2025 г. във в.ф. 54 800 – Национална гвардейска част, гр. София за заемане на вакантни длъжности за войници от лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина.
Със заповед № РД-498/03.12.2024 г. на командира на Националната гвардейска част са обявени 119 (сто и деветнадесет) вакантни длъжности за войници за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина, в Националната гвардейска част – военно формирование 54 800 - гр. София.
Кандидатите за участие в конкурса, трябва да отговарят на следните изисквания:
- да имат средно или по-високо образование;
- към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на чл. 141, ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили (ЗОВСРБ), не по-възрастни от 44 години;
- да са годни за военна служба;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
- да нямат друго гражданство;
- да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- да покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;
- да са психологично пригодни.
Кандидатите за приемане на военна служба на длъжности в Националната гвардейска част, следва да подадат лично заявление до командира на Националната гвардейска част чрез Военно окръжие I степен – Русе.
Срок за подаване на документи - до 24.01.2025 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен – Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове:
- на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата:
https://www.comd.bg/sites/default/files/public_files/zapovedi/mo/objava_dokumenti_11.12.2024.pdf